Ons Verhaal

Ons Verhaal

Sinds 2012 verzorgt IPC Nederland het IPC-curriculum in Nederland. Vanaf die tijd groeit het aantal IPC-scholen in rap tempo, verspreid over het hele land. Een zegen voor alle leerlingen die elke dag plezier hebben in het leren en volop uitgedaagd worden.

We zijn een lerende organisatie die samen met scholen verder denkt dan enkel het curriculum. We zien de IPC-school als onderwijspartner. De ambitie en onderwijskundige visie van de school staan daarbij centraal.

Om IPC-scholen steeds weer verder te helpen in hun leerontwikkeling hebben we een aantal ondersteunende diensten en producten ontwikkeld. Denk bijvoorbeeld aan onze opleidingen  en het lidmaatschap , met onder andere inspiratiebijeenkomsten, regelmatige curriculumupdates en trainingen voor nieuwe leerkrachten. Samen met de lidscholen optrekken betekent ook dat we nieuwe frisse idee├źn om het leren te verbeteren met open armen ontvangen.

Trainers overal in Nederland

IPC Nederland werkt met trainers afkomstig uit alle windrichtingen van het land. Zij hebben een achtergrond als leerkracht en staan vaak nog voor de klas. Daarom weten ze wat er speelt in het onderwijs en voelen ze feilloos aan wat er nodig is om IPC in de praktijk te brengen. Onze trainers begeleiden beginnende lidscholen bij de implementatie van het curriculum en helpen ook de meer ervaren IPC-scholen om hun leerproces te blijven verbeteren.

Tonny van Driel, Paul de Gouw en Robin Belles vormen de directie van IPC Nederland. Samen met de IPC-trainers en een immer behulpzame backoffice zijn zij je graag van dienst.